Resum quadres
https://drive.google.com/folderview?id=0B3nXIEtv2PbtSHR2aTJkbE9Fck0&usp=sharing
Va de novel·la:
La iniciació a aquests tres gèneres té com a finalitat facilitar la
comprensió i estimular la producció de textos de manera que l'alumnat disposi d’eines
necessàries per gaudir de la lectura i, d'aquesta manera, establir les bases
per a la lectura d'aquest tipus d'obres.
Les activitats han d'anar encaminades a apropar i
estimular la lectura entre l’alumnat. Les exposicions, comentaris de
novetats, coneixement de l'autor, lectura de fragments han de dinamitzar
l'aula, tot aconseguint un clima adient per a la lectura, i han de despertar
l'interès lector. Les activitats centrades en la recerca d'informació i
posterior revisió han de dotar l'alumnat d'eines suficients per assolir un
grau d'autonomia òptim com a lectors.
Llegir vol dir gaudir de la lectura en la mesura
que entenem allò que llegim i avancem en el coneixement del món i de
nosaltres mateixos. Dins d'aquest context, el nostre paper com a professor/ dinamitzador de lectura és
fonamental. Hem de saber transmetre l'interès davant la lletra impresa tot
comentant llibres llegits, llegint fragments d'obres diverses, aportant
crítiques de revistes i diaris…; d'aquesta manera transmetre l'estimació pels
llibres.
Cal preveure activitats força diversificades (oral
i escrites) de cadascun dels gèneres i el treball -tant individual com en
petit grup- a fi d'atendre la diversitat de l'alumnat. Així, per exemple, les
activitats orals en petit grup ajuden a establir criteris per a
seleccionar, organitzar i analitzar la informació. Durant l'elaboració de les
activitats, l'alumne ha de ser conscient del seu procés d'aprenentatge, ha de
saber què li estem demanant i ha de saber corregir-ne els errors. Amb aquesta
finalitat, s'han proposat activitats d'observació sistemàtica de la pròpia
producció i de la producció dels companys (oral i escrita).
Algunes activitats individuals tenen també com a
objectiu l'anàlisi prèvia a una activitat de grup o aconseguir la
consolidació d'una habilitat específica.
En finalitzar els gèneres, els
alumnes es dividiran en tres grups – grup policíac, grup CF,i grup viatge- i escriuran un petit conte del gènere triat.
Hort: (ciències Naturals USEE)
La
possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a
prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos
ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.
L’hort aporta una
sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo
servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees
curriculars.
L’hort ofereix un
context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir
domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i
manipulatiu.
|
- Bloc: Concienciació de la pròpia situació davant l’estudi
- Bloc: Organització de l’estudi
- Bloc: Tècniques d’estudi
Optativa teatre:
Aquest any es treballarà una obra de text Criatures de T de teatre, l'obra consta de diferents esquextos on mares i pares parlaran dels seus fills. i fills que ens mostraran els seus desitjos a partir de les cartes que envien als reis Mags.
Durant el primer mes cada una de les sessions s’iniciarà amb una sèrie d’exercicis de relaxació que duraran uns 10 minuts. Seguidament hi haurà una sèrie d’activitats que s’aniran realitzant al llarg de les diferents sessions:
·
Treballs de dicció i
entonació
·
Treballs d’expressió
corporal
·
Exercicis
d’improvisació i d’interiorització del personatge
·
Exercicis per treballar
la memòria
·
Jocs d’entonació i
ritme
És a dir, tota una
sèrie d’activitats que tenen com a objectiu motivar –los i preparar-los per fer
d’actors i actrius.
Aquestes activitats s’aniran combinant amb la preparació de l’obra: Lectura text teatral, repartiment dels personatges i , inici assaig.
A partir del 2n i 3r trimestre ens
dedicarem a temps complert a l’assaig de l’obra. Aquestes activitats s’aniran combinant amb la preparació de l’obra: Lectura text teatral, repartiment dels personatges i , inici assaig.
S’acabarà finalment amb la representació a la Mostra del Baix Penedès i a la festa de final de curs.
A partir del mes de febrer els alumnes que vulguin anar a la trobada de Com sona l'ESO, assajaran conjuntament amb els de música.
Ràdio
Les classes seran sempre de caire participatiu i fomentant sempre el treball individual i cooperatiu entre l’alumnat.
Atès les
característiques inherents a la temàtica del crèdit, caldrà construir un clima
d’aula que permeti :
Un treball en equip i individual
Utilitzem noticies
properes a nosaltres, aprofitant-nos de tot allò que saben i han viscut els
nostres alumnes.
Exemples
d’activitats:
Recerca de
notícies, audició de programes, simulacions, role-playing, debats, proves de
so, enregistraments, lectures, redacció de textos, proves musicals, proves de
veu, etc.
Matemàtiques 1rD
Per tal de treballar els conceptes matemàtics en aquest curs, utilitzarem la següent metodologia:
- Presentació del tema i vinculació amb el mon real
- Demanda de pre-conceptes a l'alumnat
- Exposició i explicació per part del professor (teoria i
resolució d'exercicis)
- Pràctica d'exercicis amb casos reals i també pràctica
mecànica, amb atenció a la diversitat de l'alumnat
- Simulacre d'examen
- Control per cada tema vinculat amb l'assoliment de
competències bàsiques, graduat a les diferents capacitats de cada alumne
(atenció a la diversitat)
- En
diversos temes pràctiques a l'aula o al pati i construcció i confecció de
diversos materialsTècniques d'estudi
És una optativa on es reforcen els hàbits d'ordre, de treball i estudi que
es realizen a la resta de matèries. Els temes principals són:
Els alumnes van realitzant una sèrie de fitxes dins d'aquests blocs.També juntament amb la matèria hi ha preparades xerrades per a pares amb
l'objectiu que es treballi el mateix a casa.
Per superar la matèria és imprescindible entregar
totes les fitxes treballades a classe en un dossier.
Mediació 2n i 3r
Atès les
característiques inherents a la temàtica del crèdit, caldrà construir un clima
d’aula que permeta :
-
Un diàleg positiu i motivador on totes les participants
aportin idees i comparteixin impressions i experiències
Utilitzem
exemples propers a nosaltres, aprofitem-nos de tot allò que saben i han viscut
els nostres alumnes, obrim el debat, llancem-nos preguntes...
El caràcter
metodològic que farem servir principalment serà de caire participatiu i
fomentant sempre el treball cooperatiu entre l’alumnat.
Exemples
d’activitats: pluja d’idees,
simulacions, role-playing, debats, sortides, intercanvi d’experiències,
elaboració de materials específics: murals, cartells, powerpoints,
curmetratges, etc.
Socials USEE
A
través d'un conjunt d'unitats didàctiques que porten per títol "Fent un
vol pel món" volem proporcionar a l’alumnat els coneixements i habilitats
que l’ajudin per una banda, a conèixer i ubicar-se en el món i per altre
aprendre a participar en la societat.
Gaudirem
dels avantatges que ens ofereixen les eines digitals per tal d’ampliar la
nostra comprensió de la matèria.
Projecció durant el curs dels videos "Historia de las matemáticas" de la BBC (4 videos)
De manera més específica, i des de l’àmbit de la geografia estudiarem el nostre planeta, coneixerem les seves unitats principals de relleu. Començarem partint de les realitats més properes i conegudes fins als punts geogràfics més llunyans.
Volem potenciar i sensibilitzar d’un sentit d'admiració per la realitat geogràfica que ens envolta, i alhora despertar la nostra atenció sobre la precisió i l'eficàcia dels mecanismes que constantment interactuen en el nostre medi. Com a exemple, aprofundirem en l’estudi del cicle de l’aigua. També establirem les interaccions que s’estableixen a reu del món entre el clima i el medi.
D’altra banda i des de l’àmbit de la perspectiva històrica de les ciències socials treballarem per fomentar una actitud d'empatia i atenció envers les principals cultures que a han anat conformant la nostra historia i també part del nostre pensament: egipcis, grecs i romans, fins a la història més present de Catalunya dins del seu patrimoni històric.
Per tal d´anar assolint el desenvolupament de les competències bàsiques de la programació potenciarem en mig de les activitats d´aprenentatge: la vinculació dels temes amb el món real, donar lloc a petits debats, fer exposicions curtetes, confegir murals, mapes conceptuals…
Els objectius del projecte, que es realitza durant 1hora setmanal durant els tres trimestres del curs, és percebre i posar atenció en els
processos de la memòria, el pensament i el llenguatge, tenint en compte
l’estructuració de l’espai i del temps, Així com en la motricitat, l’expressió
artística, el coneixement personal i les competències socials. Dialogar i reflexionar sobre el que es fa i com es fa.
Les activitats PAI treballen moltes les aptituds que serveixen per
aprendre millor. Per aquests alumnes que de forma espontània els és difícil
aprendre, és important que les realitzin per tal que: xercitin i
desenvolupin les habilitats i aptituds que són
la base de qualsevol aprenentatge i els ajudin a
crear la capacitat de gestionar el seu aprenentatge a fi que vagin entrant cap
el camí de l’aprendre a aprendre
Cap comentari:
No es permeten comentaris nous.