La meva llista de blogs

Resum de les matèries



Resum quadres
https://drive.google.com/folderview?id=0B3nXIEtv2PbtSHR2aTJkbE9Fck0&usp=sharing

Va de novel·la:
La iniciació a aquests tres  gèneres té com a finalitat facilitar la comprensió i estimular la producció de textos de manera que l'alumnat disposi d’eines necessàries per gaudir de la lectura i, d'aquesta manera, establir les bases per a la lectura d'aquest tipus d'obres.


Les activitats han d'anar encaminades a apropar i estimular la lectura entre l’alumnat. Les exposicions, comentaris de novetats, coneixement de l'autor, lectura de fragments han de dinamitzar l'aula, tot aconseguint un clima adient per a la lectura, i han de despertar l'interès lector. Les activitats centrades en la recerca d'informació i posterior revisió han de dotar l'alumnat d'eines suficients per assolir un grau d'autonomia òptim com a lectors.


Llegir vol dir gaudir de la lectura en la mesura que entenem allò que llegim i avancem en el coneixement del món i de nosaltres mateixos. Dins d'aquest context, el nostre paper com a  professor/ dinamitzador de lectura és fonamental. Hem de saber transmetre l'interès davant la lletra impresa tot comentant llibres llegits, llegint fragments d'obres diverses, aportant crítiques de revistes i diaris…; d'aquesta manera transmetre l'estimació pels llibres.



Cal preveure activitats força diversificades (oral i escrites) de cadascun dels gèneres i el treball -tant individual com en petit grup- a fi d'atendre la diversitat de l'alumnat. Així, per exemple, les activitats orals en petit grup ajuden a establir criteris per a seleccionar, organitzar i analitzar la informació. Durant l'elaboració de les activitats, l'alumne ha de ser conscient del seu procés d'aprenentatge, ha de saber què li estem demanant i ha de saber corregir-ne els errors. Amb aquesta finalitat, s'han proposat activitats d'observació sistemàtica de la pròpia producció i de la producció dels companys (oral i escrita).



Algunes activitats individuals tenen també com a objectiu l'anàlisi prèvia a una activitat de grup o aconseguir la consolidació d'una habilitat específica.


En finalitzar els gèneres, els alumnes es dividiran en tres grups – grup policíac, grup CF,i grup viatge- i  escriuran un petit conte del gènere triat.


Hort: (ciències Naturals USEE)
La possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.


L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars.


L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.



  • Bloc:  Concienciació de la pròpia situació davant l’estudi 
  • Bloc: Organització de l’estudi
  • Bloc: Tècniques d’estudi



Optativa teatre:


Aquest any es treballarà una obra de text Criatures de T de teatre, l'obra consta de diferents esquextos on mares i pares parlaran dels seus fills. i fills que ens mostraran els seus desitjos a partir de les cartes que envien als reis Mags.

Durant el primer mes cada una de les sessions s’iniciarà amb una sèrie d’exercicis de relaxació  que duraran uns 10 minuts. Seguidament hi haurà una sèrie d’activitats  que s’aniran realitzant al llarg de les diferents sessions:

·         Treballs de dicció i entonació

·         Treballs d’expressió corporal

·         Exercicis d’improvisació i d’interiorització del personatge

·         Exercicis per treballar la memòria

·         Jocs d’entonació i ritme


És a dir, tota una sèrie d’activitats que tenen com a objectiu motivar –los i preparar-los per fer d’actors i actrius.
Aquestes activitats s’aniran combinant amb la preparació de l’obra:  Lectura text teatral, repartiment dels personatges i , inici assaig.
A partir del 2n i 3r  trimestre ens dedicarem a temps complert a l’assaig de l’obra. 
S’acabarà finalment amb la representació a la Mostra del Baix Penedès i a la festa de final de curs.


A partir del mes de febrer els alumnes que vulguin anar a la trobada de Com sona l'ESO, assajaran conjuntament amb els de música.
Ràdio
Les classes seran sempre de caire participatiu i fomentant sempre el treball  individual i cooperatiu entre l’alumnat.


Atès les característiques inherents a la temàtica del crèdit, caldrà construir un clima d’aula que permeti :  Un treball en equip i individual


Utilitzem noticies properes a nosaltres, aprofitant-nos de tot allò que saben i han viscut els nostres alumnes.


Exemples d’activitats:

Recerca de notícies, audició de programes, simulacions, role-playing, debats, proves de so, enregistraments, lectures, redacció de textos, proves musicals, proves de veu, etc.



Matemàtiques 1rD 
Per tal de treballar els conceptes matemàtics en aquest curs, utilitzarem la següent metodologia: 
- Presentació del tema i vinculació amb el mon real

- Demanda de pre-conceptes a l'alumnat

- Exposició i explicació per part del professor (teoria i resolució d'exercicis)

- Pràctica d'exercicis amb casos reals i també pràctica mecànica, amb atenció a la diversitat de l'alumnat

- Simulacre d'examen

- Control per cada tema vinculat amb l'assoliment de competències bàsiques, graduat a les diferents capacitats de cada alumne (atenció a la diversitat)
- En diversos temes pràctiques a l'aula o al pati i construcció i confecció de diversos materials

Tècniques d'estudi

És una optativa on es reforcen els hàbits d'ordre, de treball i estudi que es realizen a la resta de matèries. Els temes principals són:



Els alumnes van realitzant una sèrie de fitxes dins d'aquests blocs.També juntament amb la matèria hi ha preparades xerrades per a pares amb l'objectiu  que es treballi el mateix a casa.
Per superar la matèria és imprescindible entregar totes les fitxes treballades a classe en un dossier.

Mediació 2n i 3r
Atès les característiques inherents a la temàtica del crèdit, caldrà construir un clima d’aula que permeta :

-          Un diàleg positiu i motivador on totes les participants aportin idees i comparteixin impressions i experiències

Utilitzem exemples propers a nosaltres, aprofitem-nos de tot allò que saben i han viscut els nostres alumnes, obrim el debat, llancem-nos preguntes...
El caràcter metodològic que farem servir principalment serà de caire participatiu i fomentant sempre el treball cooperatiu entre l’alumnat.

Exemples d’activitats: pluja d’idees, simulacions, role-playing, debats, sortides, intercanvi d’experiències, elaboració de materials específics: murals, cartells, powerpoints, curmetratges, etc.


Socials USEE


A través d'un conjunt d'unitats didàctiques que porten per títol "Fent un vol pel món" volem proporcionar a l’alumnat els coneixements i habilitats que l’ajudin per una banda, a conèixer i ubicar-se en el món i per altre aprendre a participar en la societat.

Gaudirem dels avantatges que ens ofereixen les eines digitals per tal d’ampliar la nostra comprensió de la matèria.
Projecció durant el curs dels videos "Historia de las matemáticas" de la BBC (4 videos)
De manera més específica, i des de l’àmbit de la geografia estudiarem el nostre planeta, coneixerem les seves unitats principals de relleu. Començarem partint de les realitats més properes i conegudes fins als punts geogràfics més llunyans.

Volem potenciar i sensibilitzar d’un sentit d'admiració per la realitat geogràfica que ens envolta, i alhora despertar la nostra atenció sobre la precisió i l'eficàcia dels mecanismes que constantment interactuen en el nostre medi. Com a exemple, aprofundirem en l’estudi del cicle de l’aigua. També establirem les interaccions que s’estableixen a reu del món entre el clima i el medi.

D’altra banda i des de l’àmbit de la perspectiva històrica de les ciències socials treballarem per fomentar una actitud d'empatia i atenció envers les principals cultures que a han anat conformant la nostra historia i també part del nostre pensament: egipcis, grecs i romans, fins a la història més present de Catalunya dins del seu patrimoni històric.

Per tal d´anar assolint el desenvolupament de les competències bàsiques de la programació potenciarem en mig de les activitats d´aprenentatge: la vinculació dels temes amb el món real, donar lloc a petits debats, fer exposicions curtetes, confegir murals, mapes conceptuals… 

Els objectius del projecte, que es realitza durant  1hora setmanal durant els tres trimestres del curs,  és percebre i posar atenció en els  processos de la memòria, el pensament i el llenguatge, tenint en compte l’estructuració de l’espai i del temps, Així com en la motricitat, l’expressió artística, el coneixement personal i les competències socials. Dialogar i reflexionar sobre el que es fa i com es fa.
Les activitats PAI treballen moltes les aptituds que serveixen per aprendre millor. Per aquests alumnes que de forma espontània els és difícil aprendre, és important que les realitzin per tal que:   xercitin i desenvolupin les habilitats i aptituds que són  la base de qualsevol aprenentatge i els   ajudin a crear la capacitat de gestionar el seu aprenentatge a fi que vagin entrant cap el  camí de l’aprendre a aprendre







 



Cap comentari: