La meva llista de blogs

Projectes

Projecte Orientació  Educativa 1r cicle (Cartell presentació Salou)

Aquest projecte neix d'un curs sobre orientació educativa realitzat des del departament d'ensenyament el curs 12-13. L'objectiu del qual era crear un grup impulsor als instituts i portar a terme uns projectes a on l'orientació guies la vida a les aules.  El nostre equip impulsor va centrar el seu projecte a 1r d'ESO primer el curs 13-14 i aquest curs s'ha ampliat a 2n. L'equip impulsor som la Noelia Artero ( professora de castellà i tutora) i la Mar Garcia (Orientadora i Coordinadora pedagògica), i mensualment ens reunim amb un grup de professorat de 1r i 2n i acordem actuacions conjuntes que implinquen a tot el professorat de 1r i 2n.

Si mireu el cartell realitzat per una mostra d'experiències veureu alguna de les activitats realitzades i consolidades a l'institut. També cal dir que aquest projecte ha estat presentat 2 vegades més una a Barcelona i una altra a Tarragona. 
  • 2 hores el Taller d'habilitats manipulatives on fem es programen diferents activitats com activitats manuals, petits experiments i receptes de cuina.
  • 2 hores a l'hort. ON, de manera ecològica, anem plantant diferents hortalisses.



Aula d'acollida:

L’aula d’acollida és el primer contacte dels alumnes que arriben de fora de Catalunya amb l’institut com a lloc d’aprenentatge.

Aquí, els alumnes no només aprenen la llengua catalana com a vehicle de comunicació i d’integració a les classes ordinàries, sinó també coneixen els costums de la nostra terra i troben un ambient on compartir amb altres companys a la seva mateixa situació la seva evolució.

Sobretot treballem les habilitats comunicatives, sense deixar a banda l’escriptura i la comprensió lectora. Però també portem a terme projectes relacionats amb la cultura de la nostra terra perquè sentin com a seva la nostra petita gran riquesa.


USEE (Unitat de Suport a l'Educació Especial)

La USEE és un recurs del centre l'objectiu principal de la qual és propiciar a l'alumnat un entorn d'aprenentatge i desenvolupament personal i social el més ordinari possible, atenent les seves possibilitats i oferir una resposta educativa adient, funcional i normalitzadora.

L'entrada a la USEE la dictamina l'EAP i hi ha d'estar d'acord la família.

L'organització de l'horari de la USEE ve marcat pels horaris de l'aula de referència dels alumnes i es fixa de manera individualitzada.

La tasca dels professorat i de l'educadora es divideix en co-docència a l'aula ordinària i docència en grups reduits. Setmanalment dediquem 4 hores setmanals a fer tallers:



Endavant (Programa de diversificació curricular)

El grup GE4 o Grup Endavant de 4t és un grup especialment seleccionat per assolir les competències bàsiques de l’ESO amb un sistema d’aprenentatge productiu i un contacte real amb el món laboral.

En el nostre grup no repartim la jornada escolar en hores-àrees, ni en àrea-professor/a.Els alumnes ens ofereixen unes propostes de treball quinzenal, cadascuna d'ella engloba vàries àrees.  En acabar la quinzena es valoren els treballs realitzats i es posen les qualificacions obtingudes en les àrees corresponents.

Dediquem 12 hores setmanals (s'intenta que siguin dos matins) al treball de pràctiques en l’empresa -prèviament han triat l’àmbit professional que els interessa-. L’objectiu de les pràctiques és tenir experiències i adquirir coneixements pràctics sobre una professió concreta. És important no faltar a l’empresa, complir amb l’horari i mostrar interès. Cada trimestre es pot canviar d’àmbit professional, en cas de decidir no realitzar el canvi, sí es canviarà d’empresa. En finalitzar el trimestre cada alumne ha de presentar un treball teòric i un treball pràctic sobre l’àmbit professional propi i un producte físic. Aquesta presentació tindrà una nota, es valoraran tant els treballs com l’exposició oral dels mateixos. Aquesta tasca rep el nom de Pla de Formació Individual (PFI).



Cap comentari: